2024-11-03 10:00 Előtér
Sándor Ildikó
Műfajkortárs
Felvonások száma1
Időtartam60
Long: I. Yeonhee-projekt: Tradicionális előadás és moderntánc
Az előadókon és táncosokon kiegészítőként népiütőhangszereket is láthatunk, miközben a színtéren táncolva újragondolják az utcaszínház hagyományos elemeit. A nézőközönség a színtér két oldalán foglal helyet, így mindenki testközelből csodálhatja, ahogy megszűnik a határ a hagyomány és a modernitás, az előadás és a tánc között. Ez az előadás egészen az alapoktól alakítja át a koreai identitást a felbomlás és egyesülés végtelen folyamatában, ehhez felhasználja a tiszta statikus energiát, az ismétlődést és redukciót, a lassúságot és ürességet.
A Yeonhee-öltözék öt színének hagyományos jelentését azelőadóművészek kortárs érzékenysége értelmezi újra. Zenei aláfestéssel mutatják be a kezdet-felbomlás-mimika, a hideg-körforgás-mozgás, a szabadság-robbanás-energia, a hideg-félelem-csend és a forrás-harmónia teljes szerkezetét, ezáltal közvetítve az előadás egészét átható felbomlás és együttélés üzenetét.
BEVEZETÉS
A hagyományos előadások közül kiemelkedik a Gilnori. Miután az előadók és táncosok megérkeznek a színtérre, a divatbemutatót a népi ruhák levetésével kezdik. Ezáltal új értelmet nyernek a Yeonhee-ban használt mozdulatok és tárgyak.
Fehér
A fehér szín jelképezi a semmit, ez az első szín.
Kék
A kék szín jelenti a tavaszt, a derűt, a szelet és a nagylelkűséget.
Piros
Kirobbanó öröm / A piros jelképezi a delet, a nevetést, a jókedvet és a vidámságot.
Fekete
A fekete szín jelképezi az éjjelt, a telet, a félelmet és a hideget. A félelem hirtelen megjelenik, aztán eltűnik, majd egy másik formában újra színre lép.
Sárga
A sárga szín jelképezi a középpontot, a délutánt és az öt elembe vetett hitet.
Előadók: Yi Myongmo, Song Changhyun, Park Suyeon, Gim Sohee
Igazgató: Lee Inbo
Koreográfus: Shim Juyoung
Zeneszerző: Ju Junyoung
Szcenográfia: Lee Hwisoon
Fényterv: Jo Chulmin
Színpadmester: Bae Ukjin
Együttműködő partner: Koreai Kulturális Központ